Osoby zainteresowane odbiorem folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej z tereny Gminy Magnuszew proszone są o złożenie wniosku w Urzędzie Gminy pok. nr 12. Termin składania wniosków upływa 21 lipca 2023 r. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Wzór wniosku [ DOCX ] [ PDF ]

Uprzejmie przypominam, że właściciele nieruchomości, których budynki mieszkalne nie zostały podłączone do kanalizacji  sanitarnej z przyczyn technicznych niezależnych od właściciela mają obowiązek gromadzenia nieczystości ciekłych w szczelnych zbiornikach bezodpływowych lub osadnikach w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków.

W myśl art. 6 ust.1 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku
w gminach (Dz.U. z 2022 r., poz. 2519), każdy właściciel ma obowiązek podpisania umowy
z firmą posiadającą zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transport nieczystości ciekłych z terenu Gminy Magnuszew.

Prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych bez wymaganego zezwolenia zgodnie z art. 10 ust. 1 jak wyżej skutkuje sankcjami karnymi.

W przypadku przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych z naruszeniem przepisów ustawy
o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, może być cofnięte zezwolenie na prowadzenie działalności w tym zakresie.

Właściciele nieruchomości wyposażonych w zbiorniki bezodpływowe są zobowiązani do opróżniania ich z częstotliwością zapewniającą niedopuszczenie do ich przepełnienia, nie rzadziej jednak niż 1 raz na trzy miesiące.

Fakt wykonania obowiązku opróżnienia zbiornika z nieczystości ciekłych musi być udokumentowany rachunkiem albo fakturą , wystawionymi przez uprawnionego przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.

Brak udokumentowanego wywozu nieczystości będzie skutkować postępowaniem administracyjnym o charakterze finansowym.

Nadzór nad prawidłową gospodarką nieczystościami ciekłymi sprawuje Wójt Gminy Magnuszew.

Podmioty posiadające zezwolenie w zakresie wywozu nieczystości ciekłych  na terenie Gminy Magnuszew:

  1. Zakład Usług Komunalnych w Warce Sp. z o.o., ul. Farna 4, 05-660 Warka, zgłoszenia należy dokonywać dzwoniąc na numer telefonu 48 667 25 96
  2. Usługi Cholewa Ryszard, Kolonia Rozniszew 31, 26-910 Magnuszew, zgłoszenia należy dokonywać dzwoniąc na numer 660 743 293
  3. WC SERWIS POLSKA Sp. z o.o., ul. Szybowa 20e, 41-808 Zabrze, zgłoszenia należy dokonywać dzwoniąc na numer 801 133 088
  4. mToilet Sp. z o.o., ul. Toruńska 31, 03-226 Warszawa, zgłoszenia należy dokonywać dzwoniąc na numer telefonu 48 848 84 88

ZAWIADOMIENIE - Posiedzenie Komisji Oświaty i Wychowania oraz Kultury - 13 lipca 2023 r. [ PDF ]

INFORMACJA NA TABLICĘ OGLOSZEN A4 KARTKA

Gmina Magnuszew otrzymała dofinansowanie zadania pn. Ekologiczny Piknik Rodzinny „W gminie Magnuszew działamy i o środowisko wspólnie dbamy” w wysokości 30 000,00 zł. Projekt realizowany jest z dotacji Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w ramach programu 2023-EE-2 „Ekologiczny piknik rodzinny”. Piknik odbędzie się na terenie Zespołu Szkół i Placówek Oświatowych w Magnuszewie we wrześniu 2023. Przedmiotowe przedsięwzięcie ma na celu pogłębienie wiedzy i wrażliwości ekologicznej oraz świadomości zmian klimatycznych przede wszystkim wśród dzieci i młodzieży. Organizacja pikniku zaktywizuje społeczność lokalną do podejmowania różnorodnych działań zmierzających do zmiany postawy i nawyków oraz przewidywania określonej działalności człowieka w środowisku.

Przedsięwzięcie zostało objęte honorowym patronatem Ministra Klimatu i Środowiska – Pani Anny Moskwy.  

W dniu 1 lipca 2023 r. weszła w życie ustawa z dnia 26 maja 2023 r. o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa (Dz.U z 2023 poz. 1073).

Świadczenie to przysługuje osobie, która spełnia łącznie warunki:

  • pełniła funkcję sołtysa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 poz. 40 i 572) przez okres co najmniej dwóch kadencji, nie mniej niż przez 8 lat,
  • osiągnęła wiek:
  • 60 lat – w przypadku kobiet
  • 65 lat – w przypadku mężczyzn

Nie ma wymogu pełnienia funkcji sołtysa przez 8 lat w sposób ciągły.

Do okresu pełnienia funkcji sołtysa wlicza się również czas pełnienia funkcji na podstawie przepisów obowiązujących przed dniem wejścia w życie ustawy o samorządzie gminnym, jeżeli osoba ta pełniła funkcję sołtysa na podstawie przepisów ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.

Świadczenie w wysokości 300 zł miesięcznie przyznawane i wypłacane będzie przez Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, na wniosek osoby uprawnionej.

Do wniosku o przyznanie świadczenia należy dołączyć zaświadczenie Wójta Gminy, potwierdzające okres pełnienia funkcji sołtysa oraz oświadczenie Wnioskodawcy o niekaraniu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe popełnione w związku z pełnieniem funkcji sołtysa.

Do pobrania:

WNIOSEK o wydanie zaświadczenia o pełnieniu funkcji sołtysa [ PDF ]

Ustawa  dnia 26 maja 2023 r. o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa (Dz.U z 2023 r. poz. 1073) [ PDF ]

Rozporządzenie  Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 26 czerwca 2023 r. w sprawie wniosku o przyznanie  świadczeni pieniężnego z tytułu pełnienia funkcji sołtysa (Dz.U z 2023 r. poz. 1238) [ PDF ]